Resultaat 9e de Haij & van der Wende Zuidplas Rally zet molenviergang hernieuwd in licht

Bijgewerkt op: 23 mrt. 2019

Bijna zeventig equipes meldden zich op zaterdag 8 september voor de 9e editie van de Haij & van der Wende Lions Zuidplas rally. Met de opbrengst van de loop maakt Lions Club Zevenhuizen de modernisering van de verlichting van de molenviergang in Zevenhuizen mogelijk.

De 9e editie van de Haij & van der Wende Lions Zuidplas rally zorgde wederom voor een goed gevuld parkeerterrein van La Baraque. Gespannen lezen de berijders en hun navigator het uitgereikte route boek. Ondertussen keken bezoekers hun ogen uit bij de prachtige auto’s die in de rij gebroederlijk wachtten op het moment van vertrek, dat het startdoek door leidt.

De route leidde de deelnemers dit jaar door het nog uitgestrekte Groene Hart naar de lunch locatie bij kasteel Haarzuilens. Daar stond de deelnemers een uitgebreide lunch te wachten. Na de lunch wachtte het tweede deel, met als afsluiting de behendigheidsproef.

De dag eindigt weer in La Baraque, waar de deelnemers met een glaasje champagne feestelijk onthaald werden. Onder het genot van een hapje en drankje genoten de deelnemers buiten in het zonnetje nog van het optreden van de Nederlandstalige band The Amazing Stroopwafels, voordat het buffetdiner begon.

Cees van Mullem, voorzitter van de rally commissie binnen Lions Club Zevenhuizen, spreekt van een uitermate geslaagde dag. “De dag is lekker droog gebleven en de deelnemers hebben genoten”. Hij vervolgt: “We kunnen met de opbrengst van de rally het mooie bedrag van €7.500 aan de Stichting Molenviergang Tweemanspolder schenken, die hiermee de verlichting van de molens aan de molenviergang kan moderniseren”. Aan het einde van de dag nam dan ook een gelukkige penningmeester Derek de Vries namens Stichting Molenvrienden Tweemanspolder de desbetreffende cheque in ontvangst.

Foto’s en de film van de rally zijn via de Facebook pagina Lions Zevenhuizen terug te vinden. Lions Club Zevenhuizen organiseert verschillende activiteiten gedurende het jaar om met de opbrengst goede doelen te ondersteunen, die steeds ook via de website lionsclubzevenhuizen.nl gecommuniceerd worden.