LC Zevenhuizen organiseert drie dinner drives op rij

Geen Rottemerenloop, geen plantenmarkt, geen rally: door Covid-19 kon er in de tweede helft van 2020 geen fundraising evenement door gaan. Maar de Lions van Zevenhuizen bedachten een leuk alternatief voor de lokale horeca: drie keer op rij een dinner drive!

De Lions van Club Zevenhuizen wilden de lokale horeca een hart onder de riem steken en organiseerden op 10 januari voor de eerste keer de Lions Dinner drive. Een leuke autorit die voerde langs vijf restaurants in Zevenhuizen en omgeving. Bij het eerste restaurant kreeg je als deelnemer het voorgerecht, bij het tweede restaurant het hoofdgerecht, etc. Parkeerplaatsen bij de deelnemende restaurants boden voldoende ruimte, zodat de deelnemers in de auto de culinaire geneugten tot zich konden nemen. Een corona-proof concept. En dat sloeg aan: deze eerste editie deden vijf restaurants mee en 90 deelnemers. Wegens groot succes werd op 14 februari (door de sneeuwval een week eerder was deze drive verschoven naar Valentijnsdag) de tweede drive gehouden, met vier restaurants en 160 deelnemers. Tot slot werd op 7 maart drive nummer drie gehouden, met vijf restaurants en bijna 170 deelnemers.

Zo hielp de club een groot aantal restaurants om toch nog een bescheiden omzet te maken in deze voor de horeca barre tijden. De totale omzet voor alle deelnemende restaurants bedroeg maar liefst €18.124. En de deelnemers? Die waren zeer tevreden. Zo vertelde een deelnemer tussen twee happen door: ‘Dat smaakt naar meer!’