Schoolspullenpas kan worden aangevraagd.

Dit jaar steunt Lions Club Zevenhuizen Stichting Leergeld. Stichting Leergeld steunt kinderen die als gevolg van de financiële situatie van hun ouders niet kunnen meedoen aan alledaagse dingen, bijvoorbeeld omdat ze geen schoolspullen kunnen kopen of niet kunnen meedoen aan schoolreisjes. Graag willen wij via deze weg aandacht vragen voor een bericht van Stichting Leergeld.

Stichting Leergeld Hollandsche IJssel stelt voor degenen die er voor in aanmerking komen ook in 2021 de schoolspullenpas beschikbaar. De pas is € 50 euro waard en kan uitsluitend gebruikt worden voor schoolspullen bij de aangesloten winkeliers. Aanvraagtermijn is van 1 april tot en met 31 mei 2021. Deze fantastische actie is mogelijk gemaakt door onze trouwe lokale sponsors. De pas is aan te vragen voor kinderen tot 18 jaar die komend schooljaar Voortgezet Onderwijs, MBO of HBO volgen. Het besteedbaar gezinsinkomen mag maximaal 120% van de bijstandsnorm zijn of een hoger inkomen met aantoonbare schulden. Een recent kopie van het inkomen graag uploaden bij de aanvraag.

De pas is aan te vragen via de website leergeldijssel.nl of samenvoorallekinderen.nl.

Er is een beperkt aantal passen beschikbaar dus wacht niet te lang met het indienen van de

aanvraag!