Stichting Leergeld Hollandsche IJssel krijgt gift van Lions

Stichting Leergeld Hollandsche IJssel heeft op vrijdag 19 april een mooie gift gekregen van Lions Club Zevenhuizen. “Help onze kinderen hiermee” is de opdracht die Leergeld meekreeg.

In maart heeft een delegatie van het bestuur van Leergeld de vergadering van Lions Club Zevenhuizen/Moerkapelle bezocht en daar een presentatie gegeven over het werk van Leergeld. Het was een prettige bijeenkomst waarbij de leden van de Lions veel vragen hadden over het werk en de doelstelling van Leergeld Hollandsche IJssel. Resultaat van deze bijeenkomst was dat namens het bestuur van de Lions Kees Poot een bezoek bracht aan het bestuur van Leergeld. Tijdens de bestuursvergadering van Leergeld kwam hij de fantastische aanbieding doen dat Leergeld een mooi bedrag krijgt van de Lions om kinderen in Zevenhuizen, Moerkapelle en Oude Verlaat te helpen. Het bestuur van Leergeld heeft deze geste in dankbaarheid aanvaard!

Stichting Leergeld Hollandsche IJssel helpt kinderen van 4 tot 18 jaar waarvan de ouders niet meer inkomsten hebben dan 120% van het wettelijk sociaal minimum. Het motto van de stichting is dat alle kinderen moeten kunnen meedoen. De Stichting realiseert dat door o.a. het verstrekken van een fiets aan kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan, een laptop aan kinderen vanaf groep 7, kosten voor een schoolreis als aanvulling op de gemeentelijke regeling of een aanvulling op het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Bekijk voor meer informatie onderstaande film of ga naar www.leergeldijssel.nl.