Succesvolle derde editie van de Lions Dinner Drive 🍴🚗

Gisteren is de derde editie van de Lions Dinner Drive gereden. Een puzzelrit waarbij ca. 170 deelnemers 5 lokale restaurants aandeden en genoten van een heerlijk 5-gangen diner. Zowel deelnemers als de restaurants hebben genoten van een gezellige en smakelijke avond.

En de winnaar is... 🥳

Aan het einde van de rit kregen deelnemers tien vragen over de route. We hebben veel verkeerde, maar gelukkig ook goede antwoorden teruggekregen.

Deze rit hebben we maar liefst 2 winnaars. Stefan & Kelly en Lianne uit Nieuwerkerk hadden alle antwoorden goed. De winnaars ontvangen binnenkort een prachtig leren BBQ schort van Ropelli Leathers uit Zevenhuizen.

Hierbij de antwoorden:

Eerste traject

1. De eerste brug die u deze rit overgaat is oud. Uit welk jaar komt deze brug?

ANTWOORD: 1928

2. Tot aan Café Oud Verlaat passeren we drie grotere wateren (sloten en kanalen niet meegerekend). Welke zijn dit?

ANTWOORD: Roeibaan, De Rotte, Zevenhuizerplas

Tweede traject:

3. In het tweede gedeelte van de rit rijden we over een aquaduct. Hoe heet dit aquaduct?

ANTWOORD: Cortlandt

4. We arriveren dadelijk bij het tussengerecht van Tapas en Wijnbar van ‘S. Van ’S heeft een Spaanse keuken. Noem de andere keukens die ook in de Dorpsstraat van Nieuwerkerk zitten.

ANTWOORD: Chinese, Thaise en Italiaanse keuken

Derde traject:

5. Goed opletten, dadelijk gaan we het bedrijf DiaCarb passeren. Wat staat er op het pand onder de bedrijfsnaam.

ANTWOORD: The Knife Manufacturers

6. U passeert een smalle brug tussen de Bergweg en Restaurant De Roode Leeuw. Hoe breed is deze brug?

ANTWOORD: 2.2 meter

Vierde traject:

7. We passeren in dit traject een prachtige haven met veel grote oude boten/schepen. Tegenover deze haven ligt een restaurant welke heeft meegedaan aan de eerste editie van de Lions Dinner Drive. Hoe heet dit Restaurant?

ANTWOORD: Restaurant De Dames

8. We gaan over een prachtige dijk rijden. Tijdens de Watersnoodramp van 1953 stond deze dijk op springen. Wat heeft uiteindelijke de dijkdoorbraak behoed?

ANTWOORD: Een schip

Vijfde traject:

9. We hebben deze rit al langs veel verschillende borden gereden, maar nu moeten we echt gaan opletten. Het bedrijf Hoogendoorn Bedrijfs Auto’s geeft een navigatietip. Welke is dit?

ANTWOORD: Grensweg nr. 1 – 2914 LA

10. Laatste vraag. Over hoeveel rotondes heeft u deze drive gereden?

ANTWOORD: 12

Deelnemende restaurants Lions Dinner Drive III 7-03-2021

Deelnemende restaurants Lions Dinner Drive II 14-02-2021

****

Deelnemende restaurants Lions Dinner Drive I 12-01-2021

****

Blijf deze maar ook andere lokale restaurants steunen en haal uw eten af.