Winterse tweede editie van de Lions Dinner Drive 🍴🚗❄️ ❤️

Afgelopen zondag was het eindelijk zo ver: de tweede editie van de Lions Dinner Drive. Een puzzelrit waarbij ca. 160 deelnemers 4 lokale restaurants aandeden en genoten van een heerlijk 4-gangen diner. Zowel deelnemers als de restaurants hebben genoten van een mooie Valentijnsavond in een winterse omgeving.

We hebben wederom veel positieve en enthousiaste reacties gekregen.

En de winnaar is... 🥳

Aan het einde van de rit kregen deelnemers tien vragen over de route. We hebben veel verkeerde, maar gelukkig ook goede antwoorden teruggekregen.

De winnaar van de Lions Dinner Drive II is Jeroen Schiereck uit Zevenhuizen met maar 3 fouten! De winnaar ontvangt binnenkort een prachtig leren BBQ schort van Ropelli Leathers uit Zevenhuizen.

Hierbij de antwoorden:

1. We beginnen met een makkelijke vraag. U rijdt een mooie route. Maar, hoe lang is die nu exact? U mag er 500 meter naast zitten. ANWTOORD: 36.450 meter35.950 – 36.950 (Telt niet mee i.v.m. wegopbreking)

2. We beginnen in Zevenhuizen met een stukje door de nieuwe wijk Koningskwartier. Een van de toegangswegen is de Koning Willem-Alexanderlaan. Er is iets bijzonders met deze laan, weet u toevallig wat? ANTWOORD: Eerste weg/straat/laan die in Nederland vernoemd is naar Koning Willem-Alexander.

3. U rijdt door de Zuidplaspolder. Tot 1840 een groot meer. Toen er werd begonnen met de drooglegging is er een lijn getrokken waaromheen het raster van sloten is aangelegd. Op die lijn is later een weg gelegd. Hoe heet deze weg? (Meerdere antwoorden mogelijk). ANTWOORD: Om het raster van “tochten” te maken werd er als middellijn een lijn getrokken van de kerktoren in Moerkapelle naar de kerktoren in Moordrecht. Dus de Bredeweg vanuit Moerkapelle, overgaand in de Middelweg.

4. U rijdt door Moordrecht, een plaats met een bijna 800 jaar oude geschiedenis. En Moordrecht ligt aan de Hollandse IJssel. Echter, zo’n 750 jaar geleden speelden 3 broers een belangrijke rol in de geschiedenis van Moordrecht. Alleen hadden ze een achternaam die naar een heel andere rivier verwees. Welke rivier was dat? ANTWOORD (Van) Amstel. Het betreft de gebroeders Gijsbrecht, Willem en Arnoud van Amstel

5. U komt langs ’t Weegje, een klein natuurgebied, op weg naar Waddinxveen. In de winter en het voorjaar is hier een bijzondere vogel te zien, die helaas steeds minder in Nederland voorkomt. Weet u welke? ANTWOORD: Grutto

6. Vanaf restaurant Akkeroord gaat u weer op weg en gaat u door de Prinses Maxima Tunnel. Voordat de tunnel er was diende u voor het huidige Winkelcentrum van Waddinxveen over de Sniepweg onder het spoor door te gaan. U passeerde toen aan uw linkerhand een inmiddels gesloopte school. Weet u nog welke school dat was? We zoeken de naam die de school de eerste jaren heeft gehad. ANTWOORD: Samenwerkingsschool

7. Op weg van Waddinxveen naar Zevenhuizen komt u op de nieuwe rotonde aan het einde van de nieuwe Vredenburghlaan. Weet u waar die Laan naar vernoemd is? ANTWOORD: Boerderij Vredenburgh aan de Plasweg

8. Hoe vaak bent u eigenlijk onder het spoor door gegaan vandaag? ANTWOORD: 3 keer, voor het Weegje, bij de Prinses Maxima Tunnel en bij de Noordelijke Dwarsweg.

9. Het dessert wordt geserveerd bij Grumpies in de Dorpsstraat in Zevenhuizen. Zevenhuizen heeft ook al een lange geschiedenis. Zo dateert het pand van Grumpies, waar u uw dessert krijgt, uit het begin van de 19e eeuw. Of misschien wel nog ouder. Maar wat is eigenlijk het oudste nog bestaande pand in Zevenhuizen? ANTWOORD: Voormalige smederij, Dorpsstraat 37. Gebouwd rond 1650. De Hervormde kerk is 50 jaar jonger, andere panden nog een keer zo’n 100 jaar jonger

10. U heeft vandaag een ronde door Zuidplas en Waddinxveen gereden. Zoveel mogelijk heeft u wegen maar 1 keer bereden. Toch heeft u een stuk weg dubbel gereden. Weet u hoe lang dat was? ANTWOORD: 75 meter. Halve rotonde Kouwe Hoek (45 meter). Verschoven kruispunt in Zevenhuizen (30 meter). Een weg in 2 richtingen rijden is niet dubbel berijden.

Deelnemende restaurants Lions Dinner Drive II 14-02-2021

****

Deelnemende restaurants Lions Dinner Drive I 12-01-2021

****

Blijf deze maar ook andere lokale restaurants steunen en haal uw eten af.

Volgende editie 😃

Wij vinden dit succes naar meer smaken. Bovendien zijn er meer restaurants en horecagelegenheden die steun kunnen gebruiken. Wellicht organiseren we daarom nog een derde editie.

Bekijk hier een aantal foto's geschoten door Jan van Woerden Photography.