Snertwandeltocht 6.png

Snertwandeltocht Rottemeren
zaterdag 7 januari 2023

De Snertwandeltocht Rottemeren vindt plaats op zaterdag 7 januari 2023 en de start is bij de Willem-Alexanderroeibaan. Er zijn vijf verschillende afstanden waarbij de deelnemers door het prachtige Rottemerengebied worden geleid. De opbrengst van de wandeltocht is deels voor de organiserende IJsclub en deels voor het goede doel.

Dit jaar wordt de Snertwandeltocht van de IJsclub Zevenhuizen gehouden op zaterdag 7 januari 2023, nu in samenwerking met Lionsclub Zevenhuizen. Net als voorgaande jaren kunnen de lopers genieten van de wandelingen door de prachtige polders van het Rottemerengebied.

Routes

De routes zijn 7, 12, 17, 21 en 26 kilometer en het startpunt van alle routes is bij de Willem Alexander roeibaan aan het Nely Gambonplein 1.

Starttijden:

7KM: 10.00 - 14.00 uur​

12 KM: 10.00 - 14.00 uur​

17 KM: 9.30 - 13.00​ uur​

21 KM: 8.30 - 12.00 uur​

26 KM: 8.30 - 11.00 uur

De finishpost sluit om 16.30 uur

Mee doen

Ter plaatse kan ingeschreven worden. De kosten zijn €5,00 voor kinderen (4 - 13 jaar) en €6,00 voor volwassenen. Leden van de IJsclub en/of wandelbond krijgen €1,00 korting.

Happen & Stappen

Onderweg passeert u enkele horecagelegenheden. Op de start- en finishlocatie is een “koek-en-zopie” tent met winterse versnaperingen.

​ Langs de route staan op diverse plaatsen mobiele toiletten opgesteld.

Wandelt u mee?

Doe mee

Bereikbaarheid met het OV

Vanaf NS station Gouda buslijn 175 of vanaf metrostation Rotterdam Nesselande eveneens buslijn 175. Uitstappen bij halte Koningskwartier in Zevenhuizen.

Pendelservice: vanaf het Leontienhuis, nabij bushalte Koningskwartier, is er een pendelbus service naar en van de start/finish locatie. De service zal zoveel als mogelijk aansluiten op de aankomst- en vertrektijden van de OV buslijn.

Bereikbaarheid met de auto

A12 of A20, afslag Zevenhuizen. Vanaf de rotonde in de N219 richting Zevenhuizen. Na 200 meter op de rotonde linksaf, 3e afslag, weg vervolgen naar de roeibaan. Vanaf hier helpen verkeersregelaars u verder.

Parkeergelegenheid is beschikbaar.

_R4A6437.jpg

Goede doel

De opbrengst komt ten goede aan de ijsbaan van de IJsclub en aan het goede doel. Voor vragen mail snertwandeltocht.rottemeren@gmail.com